دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

بهترین سی سی کرم (CC کرم) _ معرفی 6 مدل عالی و پرفروش

سی سی کرم (CC کرم) چیست؟ بهترین سی سی کرم (CC کرم) کدام است؟ سی سی کرم یک محصول ترکیبی از کرم پودر، ضد آفتاب، پرایمر و آبرسان است که برای میکاپ روزانه و سبک و همچنین یکدست کردن و کاور پوست بسیار موثر است. فرمولاسیون CC کرم علاوه بر پوشش دهی کامل پوست، حاوی ترکیبات مراقبت از پوست است.

CC کرم به دلیل بافت سبکی که دارد در مقایسه با دیگر کرم پودرها برای استفاده روزانه گزینه بهتری است. اگر قصد خرید سی سی کرم دارید و میخواهید با بهترین مارک سی سی کرم موجود در بازار آشنا شوید، تا انتهای مطلب امروز میلانالیست با ما همراه باشید تا ضمن معرفی بهترین سی سی کرم خارجی و ایرانی بازار، شما را با ویژگی ها و کاربردهای این محصول پرکاربرد بیشتر آشنا کنیم.

معرفی و بررسی بهترین سی سی کرم ایرانی و خارجی

مدل پرفروش و فوق العاده

مشخصات محصول:

  • مناسب برای پوست چرب و انواع پوست
  • سازگار با رنگ پوست روشن و متوسط
  • آبرسان و تقویت کننده پوست
  • حاوی ویتامین ویتامن B3 , C و روغن آرگان
  • دارای SPF 25
  • فاقد پارابن و چربی

فارماسی برند نام آشنای ترکیه ای است که BB کرم ها و CC کرم های آن جزو پرفروش ترین ها هستند. CC کرم فارماسی با پوشش دهی بالایی که دارد دارای اثر محافظت کننده از پوست در مقابل نور خورشید است و اثر ضد پیری دارد.

از مهمترین ویژگی های این محصول وجود روغن آرگان و ویتامین های مغذی برای پوست است که با تقویت پوست چین و چروک موجود در سطح پوست را کاهش میدهند. سی سی کرم فارماسی فاقد چربی است به همین دلیل برای افرادی که دارای پوست چرب و جوشداری میباشند گزینه مناسبی است.

مشخصات محصول:

  • مناسب برای انواع پوست
  • سازگار با رنگ پوست روشن، گندمی و متوسط
  • ضد چروک، روشن کننده و رطوبت رسان
  • حاوی ویتامین ویتامن B3 , C و روغن آرگان
  • دارای SPF
  • فاقد پارابن و چربی

سی سی کرم رومینا یک محصول چند کاره است که همزمان هم از پوست در مقابل نور آفتاب محافظت میکند و هم خواص ضد چروک دارد. این محصول به دلیل بافت بسیار سبکی که دارد روی پوست احساس سنگینی ایجاد نمیکند و پوشانندگی بالایی نیز دارد.

مشخصات محصول:

  • مناسب برای پوست چرب و انواع پوست
  • سازگار با رنگ پوست متوسط
  • روشن کننده و رطوبت رسان
  • کاهش منافذ باز پوست
  • دارای SPF
  • فاقد پارابن و چربی

سی سی کرم کوروت با قدرت پوشانندگی بالایی که دارد محصولی مناسب برای میکاپ روزانه است. این محصول فاقد چربی است و برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب است. میزان spf این محصول 15 است و از پوست در برابر اشعه ‎های مضر خورشید یعنی UVA ، UVB و IR محافظت میکند.

مشخصات محصول:

  • مناسب برای انواع پوست
  • سازگار با رنگ پوست روشن
  • روشن کننده و ضدلک
  • پوشش دهی بالا و سبک
  • دارای 30 SPF
  • فاقد پارابن و چربی

یکی از بهترین CC کرم های خارجی، کرم پودر CC نوروا محصول کشور فرانسه است. این سی سی کرم یک محافظت کننده و جوان کننده بی نظیر برای پوست است. این محصول به خوبی تمامی لک های پوست و نقاط تیره صورت پوشش میدهد و پوستی صاف و یکدست را برای شما به ارمغان می آورد.

مشخصات محصول:

  • مناسب برای انواع پوست
  • سازگار با رنگ پوست متوسط
  • پوشش دهی بالا و سبک
  • دارای SPF
  • فاقد پارابن و چربی

کرم پودر CC ساریسا گلد پوشش بالایی دارد و بافت سبک آن باعث میشود احساس سنگینی روی پوست نداشته باشید. از دیگر مزایای این کرم خاصیت ضد پیری می باشد که از پیری زودرس پوست شما جلوگیری می کند.

مشخصات محصول:

  • مناسب برای انواع پوست
  • سازگار با رنگ پوست متوسط و روشن
  • حاوی ویتامین
  • رطوبت رسان و آبرسان به پوست
  • دارای 12 SPF
  • فاقد چربی

کرم پودر CC دوان واینا یک محصول سبک با پوشش دهی مناسب برای استفاده روزانه است. این محصول پوست را به خوبی آبرسانی میکند و هم برای پوست های خشک و هم پوست های چرب محصولی مناسب است.

راهنمای خرید سی سی کرم (CC کرم)

راهنمای خرید سی سی کرم (CC کرم)

سی سی کرم (CC کرم) چیست و چه کاربردی دارد؟

سی سی کرم (CC کرم) مخفف عبارت color-correcting به معنای تثبیت و اصلاح رنگ پوست است. سی سی کرم ها محصولاتی چند منظوره هستند که همزمان هم پوست را کاور و یکدست میکنند و هم اثر محافظت کننده برای پوست دارند.

در واقع شما با استفاده از سی سی کرم با یک تیر چند نشان میزنید. به این صورت که با استفاده از CC کرم هم در مقابل نور خورشید از پوست خود مراقبت میکنید و هم پوستتان را در طول روز یکدست و مرطوب نگه میدارید.

سی سی کرم به راحتی عیوب، جوش ها و لک های پوست را کاور میکنند و به دلیل اینکه ترکیباتی مانند پرایمر دارند به راحتی پوست را یکدست میکنند و همزمان به دلیل ترکیبات ضد پیری که دارد پوست را تقویت و آبرسانی میکند و باعث روشن شدن رنگ پوست میشود.

ترکیبات تشکیل دهنده سی سی کرم (CC کرم)

ترکیبات تشکیل دهنده CC کرم با توجه به نوع محصول می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی ترکیبات اصلی تشکیل دهنده سی سی کرم ها چند مورد هستند که در واقع در فرمولاسیون تمامی CC کرم ها استفاده میشوند. سی سی کرم ها با توجه به ترکیبات و عملکردی که دارند به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

1. CC کرم های دارای spf: سی سی کرم ها عمدتا دارای spf و ترکیبات محافظت کننده در مقابل اشعه های خورشید هستند. در این نوع سی سی کرم ها از فیلتر های ضد اشعه UV، کرم پودر، پرایمر، ترکیبات ضد چروک و جوان کننده و آبرسان استفاده میشود.

2. CC کرم های فاقد spf: سی سی کرم هایی که فاقد spf هستند معمولا به طور اختصاصی برای افرادی طراحی شده اند که به غیر از کاور پوست، می خواهند از یک کرم ضد چروک و جوان کننده استفاده کنند.

در واقع این دسته از CC کرم ها حاوی ترکیبات مغذی مانند ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها هستند که همزمان با پوشانندگی بالا، پوست را به طور کامل آبرسانی میکنند و در جلوگیری از ایجاد چین و چروک بسیار موثر هستند. قابل ذکر است که این نوع سی سی کرم ها به دلیل وجود ویتامین C برای افرادی که حساسیت پوستی دارند مناسب نمی باشند و ممکن است دچار جوش و آکنه شوند.

بهترین سی سی کرم برای پوست چرب

سی سی کرم در میان افرادی که پوست چرب و براق دارند بسیار محبوب است. همانطور که در مطالب بالا بیان کردیم سی سی کرم مانند یک پرایمر عمل میکند و ظاهری مات به پوست میبخشد. افرادی که پوست چرب و جوشدار دارند به دلیل ترشح چربی اضافی، پوستشان همیشه حالتی براق دارد و کرم های آرایشی بر روی این نوع پوست ها درست نمی نشیند.

با استفاده از سی سی کرم دیگر نیازی نیست نگران ماسیده شدن کرم بر روی پوست چرب باشید. CC کرم ها در میان کرم های آرایشی به دلیل بافت سبک و حالت ماتی که دارند، برای کاور و اصلاح رنگ پوست های چرب بهترین گزینه می باشند. هنگام خرید CC کرم برای پوست چرب به دنبال محصولات فاقد چربی باشید.

بهترین سی سی کرم برای پوست خشک

بهترین CC کرم برای پوست خشک و حساس محصولی است که دارای ترکیبات مرطوب کننده و آبرسان باشد. ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید و مشابه آن در سی سی کرم ها برای افرادی که پوست خشک دارند ضروری است.

سی سی کرم مطابق با رنگ پوستتان را انتخاب کنید

بهترین مارک سی سی کرم

برای خرید CC کرم قبل از هر چیز تناژ رنگ پوستتان را در نظر بگیرید. سی سی کرم ها به دلیل اینکه در ترکیبات خود دارای کرم پودر هستند باید مطابق رنگ پوست انتخاب شوند.

سی سی کرم در سه طیف رنگی روشن، متوسط و تیره موجود هستند. با مشاهده شماره رنگ در سی سی کرم به راحتی می توانید محصول مناسب با رنگ پوستتان را انتخاب کنید.

تفاوت سی سی کرم (CC کرم) و بی بی کرم (BB کرم)

سی سی کرم (CC کرم) و بی بی کرم (BB کرم) هر دو کرم های چند منظوره هستند که برخی ترکیبات آنها با هم مشابه است. بی بی کرم و سی سی کرم حاوی ترکیباتی مانند ضد آفتاب، کرم پودر، پرایمر سبک و مواد آبرسان هستند که پوشش دهی کاملی بر روی پوست ایجاد میکنند. مهمترین تفاوت BB کرم و CC کرم در میزان کاور آنهاست. سی سی کرم پوشانندگی بیشتری دارد و در یکدست کردن پوست صورت بهتر از بی بی کرم عمل میکند.

همچنین CC کرم نسبت به BB کرم چربی کمتری دار و روشن تر و مات تر است از این رو بیشتر برای پوست های چرب مورد استفاده قرار میگیرد. BB کرم بیشتر اثر مراقبتی برای پوست دارد و برای افرادی که پوست حساس و خشکی دارند بهترین گزینه است. با این حال اگر اصلاح رنگ پوست و پوشش دهی بالا مد نظر شما است، CC کرم محصول مناسب تری است.

سوالات متداول

بهترین مارک سی سی کرم کدام است؟

سی سی کرم ها در مدل ها و برندهی متوعی موجود هستند به همین خاطر به طور قطع میتوان گفت که بهترین مارک CC کرم کدام است. برای خرید بهترین سی سی کرم بهتر است قبل از برند آن به ترکیبات محصول و نوع پوستتان دقت کنید.

آیا سی سی کرم دارای spf است؟

بیشتر CC کرم ها دارای ضد آفتاب و SPF هستند و اثر محافظت کننده از پوست دارند. میزان SPF سی سی کرم ها معمولا بین 15 تا 30 است.

فواید استفاده از CC کرم چیست؟

سی سی کرم ها فواید بسیاری دارند که از مهمترین آنها میتوان به محافظت از پوست در برابر اشعه UV، پوشش دهی و کاور پوست، پنهان کردن نواقص پوست، رطوبت رسانی به پوست و سبک بودن آن اشاره کرد.

میزان کاور و پوشش دهی CC کرم چقدر است؟

میزان کاور CC کرم از کرم پودر کمتر و از BB کرم بیشتر است. سی سی کرم ها برای استفاده روزانه مناسب هستند و پوشانندگی رضایت بخشی دارند اما به دلیل اینکه بر روی پوست احساس سنگینی ایجاد نکنند میزان پوشانندگی آنها از کرم پودر و کانسیلر کمتر است.

سخن آخر

داشتن آرایش مداوم و سنگین در طول روز بر روی پوست می تواند احساس خستگی به دنبال داشته باشد. بهترین گزینه برای داشتن یک آرایش سبک روزانه به طوری که هم پوست یکدستی داشته باشیم و هم از پوستمان محافظت کنیم، استفاده از CC کرم است. سی سی کرم مانند پرایمر بافتی سبک دارد و احتمال مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش را کاهش می دهد.

در این مقاله لیستی از بهترین سی سی کرم خارجی و ایرانی موجود در بازار را برای شما عزیزان بررسی کردیم تا در نهایت بتوانید با آگاهی کامل و با توجه به نوع پوستتان محصول مناسب را انتخاب کنید.

4 نظر

    1. سنا نویسنده پاسخ

      سلام دوست عزیز، CC کرم فارماسی گزینه مناسبی برای شما هستش. برای درمان لک های صورتتون هم حتما از کرم و سرم ضد لک استفاده کنید.

    1. سنا نویسنده پاسخ

      سلام دوست عزیز، اگر سن شما بالای 40 سال هستش استفاده از DD کرم برای جوانسازی بهتره و خاصیت ضد پیری داره. اما اگه سن شما بین 20 تا 40 سال هست میتونید از CC کرم استفاده کنید. به طور کلی DD کرم ترکیبات جوانسازی بیشتری داره و مفیدتره برای پوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *