چهارشنبه 3 مرداد 1403

بهترین مام ضد تعریق زنانه و مردانه (12 مدل ضد حساسیت و خوشبو)

تعریق امری طبیعی است به همین خاطر عرق کردن در فصل های گرم سال و بد بو شدن بدن اجتناب ناپذیر است. برای جلوگیری از این موضوع بهترین راه استفاده از مام ضد تعریق یا همان دئودورانت‌ها است. مام های ضد تعریق از عرق کردن و ایجاد بوی نامطبوع در بدن جلوگیری میکنند و بوی بسیار خوبی دارند. انتخاب یک مام ضد عرق با ترکیباتی که برای بدن ضرر نداشته باشد بسیار مهم است. از این رو در مطلب امروز میلانالیست ما به معرفی بهترین مام ضد تعریق زنانه و مردانه موجود در بازار پرداخته‌ایم تا با انتخاب یک مام ضد تعریق خوشبو با بوی بد ناشی از عرق خداحافظی کنید. 

معرفی و بررسی بهترین مام ضد تعریق خارجی و ایرانی

رول ضد تعریق زنانه نیوآ

رول ضد تعریق مردانه نیوآ

مام ضد عرق و خوشبو کننده زنانه و مردانه برند نیوآ به دلیل سازگاری با انواع پوست و ضد حساسیت بودن از محبوبیت بالایی در میان مصرف کنندگان برخوردارند. مام ضد تعریق نیوا به دلیل نداشتن الکل و مواد حساسیت زا هیچگونه حساسیتی برای پوست ایجاد نمیکند. مام نیوا تا 48 ساعت ماندگاری دارد و بوی خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بهترین رول ضد تعریق رکسونا

رول ضد تعریق زنانه رکسونا

رول ضد تعریق مردانه رکسونا

رکسونا یکی از معروف ترین برندهای تولید کننده انواع دئودورانت های خوشبو کننده و ضد تعریق است. رول های ضد تعریق رکسونا تا 48 ساعت ماندگاری دارند و بوی بسیار خوبی دارند. رول ضد عرق رکسونا فاقد الکل و مواد حساست زاست و برای افرادی که پوست حساسی دارند نیز مناسب است.

رول ضد تعریق مردانه شون

رول ضد تعریق زنانه شون

شون یکی از برندهای محبوب در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی است. مام ضد عرق مردانه شون با داشتن چوب، لیمو و برگ های سبز در ترکیبات خود از عرق کردن بدون ایجاد حساسیت جلوگیری میکند.

مام ضد عرق زنانه شون مدل Tender Leaf از خوش رایحه ترین مام های زنانه است. این محصول بدون ایجاد لک و سفیدی بر روی لباس کاملا ضد حساسیت است و تا 48 ساعت ماندگاری دارد. مام های ضد عرق برند شون بدون الکل، پارابن و مواد شیمیایی هستند. مام ضد عرق زنانه شون مدل Tender Leaf رایحه‌ای خنک از گل‌ها و برگ‌های سبز گیاهان جنگل دارد و بسیار خوشبو است.

رول ضد تعریق زنانه مای

رول ضد تعریق مردانه مای

رول ضد تعریق زنانه مای مدل ویولت با رایحه ملایمی که دارد تا 24 ساعت از عرق کردن جلوگیری میکند. همچنین رول ضد تعریق مردانه مای مدل پاور لیفت با داشتن  لیمو، برگاموت، شکوفه های پرتقال و دانه لوبیا تونکا بسیار خوشبو است.

رول های ضد تعریق مای کاملا ضد حساسیت هستند و هیچ گونه لک یا سفیدی بر روی لباس ایجاد نمیکنند. رول ضد تعریق مای فاقد الکل بوده و برای انواع پوست حتی پوست‌های حساس نیز بسیار مناسب است.

رول ضد تعریق زنانه سینره

رول ضد تعریق مردانه سینره

رول های ضد تعریق مارک سینره جزو بهترین رول ضد تعریق موجود در بازار هستند. یکی از مزیت های رول ضد تعریق زنانه سینره مدل BLUE WATERFALL ماندگاری بالای آن است. این محصول تا 72 ساعت ماندگاری دارد و رایحه های استفاده در آن بسیار خوشبو هستند. مام ضد تعریق زنانه سینره برای افرادی که دارای پوستی حساس هستند نیز مناسب است.

رول ضد تعریق مردانه سینره مدل FOGGY ROAD فاقد پارابن و الکل است به همین خاطر حساسیت های پوستی ایجاد نمیکند. این رول ضد تعریق حاوی نیاسین آمید است که خاصیت روشن کنندگی دارد. همچنین نیاسین آمید باعث حفظ الاستیسیته پوست شده و از خشکی پوست جلوگیری می کند.

رول ضد تعریق زنانه نئودرم

رول ضد تعریق آقایان نئودرم

رول ضد تعریق زنانه نئودرم مدل sweet راحیه‌ای شیرین و خنک با ماندگاری 24 ساعته دارد. فرمولاسیون این محصول فاقد الکل و پارابن است به همین خاطر باعث لطافت بیشتر پوست شما می‌شود. در صورت استفاده روزانه از مام رول نئودرم، نگران لکه و سفیدی روی پوست و لباس خود نباشید، زیرا این محصول به هیچ وجه باعث ایجاد این موارد نخواهد شد.

رایحه IRON در رول ضد تعریق مردانه نئودرم نسبت به مدل زنانه کمی گرم‌تر و قوی تر است. ضد عرق های نئودرم کاملا ضد حساسیت هستند و باعث خنکی و ایجاد نشاط در محل تماس می‌شود.

رول ضد تعریق باباریا مدل سفید کننده

یکی از بهترین رول های ضد تعریق موجود در بازار که به شدت پیشنهاد میشود، رول ضد تعریق باباریا مدل سفید کننده است. این محصول با ترکیبات ضد حساسیت فرمولاسيون شده است و رایحه‌ای بی نظیر دارد.

این محصول فاقد پارابن و الکل است و همچنین دارای خواص ضد آلرژی، التهاب و اگزما و مناسب پوست های حساس و ملتهب میباشد. عصاره آلوئه ورا موجود در این محصول سرشار از ویتامین بوده و به بهبود و ترمیم تیرگی پوست زیر بغل، پوست های خشک و مرده کمک میکند. رول ضد تعریق باباریا به دلیل داشتن ترکیبات منحصر‌به‌فرد و کاملا سازگار با پوست از نظر اقتصادی کمی گران است.

رول ضد تعریق زنانه الارو

یکی دیگر از بهترین رول های ضد تعریق، رول ضد تعریق زنانه الارو است که فاقد پارابن و الکل می‌باشد. ماندگاری این محصول تا 24 ساعت است و به دلیل اینکه فاقد آلومینیوم بوده پس از استفاده موجب تیرگی زیر بغل شما نمی‌شود.

راهنمای خرید بهترین مام ضد تعریق و خوشبو کننده

بهترین رول ضد تعریق

مام چیست و چه تفاوتی با دئودورانت‌ها دارد؟

مام (MUM) یک واژه است که در ایران برای تمامی محصولات ضد تعریق و خوشبو کننده بدن استفاده میشود. اما مام در واقع نام یک برند که در دسته محصولات ضد تعریق قرار دارد اما به دلیل استفاده زیاد از آن بیشتر افراد اسم این برند را بر روی تمامی محصولات خوشبو کننده ضد عرق قرار داده‌اند.

شاید در این میان کلمه دئودورانت زیاد به گوشتان نخورده باشد. دئودورانت‌ها نیز برای خوشبو کردن طراحی شده‌اند و ترکیباتی ضد تعریق دارند اما با مام متفاوت هستند.

دئودورانت ها و ضد تعریق ها متفاوت عمل می کنند و هدف متفاوتی دارند. دئودورانت ها بر روی از بین بردن بو با از بین بردن باکتری های موجود در عرق تمرکز دارند. اما ضد تعریق ها غدد عرق را متوقف می کنند و از رسیدن عرق به پوست جلوگیری می کنند.

اگر بیش از آن که عرق کنید، بوی بد بدنتان شما را ناراحت می‌کند، دئودورانت‌ها گزینه بهتری برای شما هستند. اما اگر معمولا متوجه خیس شدن لباس و وجود لکه‌های عرق در ناحیه زیر بغل می‌شوید، بهتر است از مام ضد تعریق استفاده کنید.

انواع مام زیر بغل

مام های زیر بغل به طور کلی به دو دسته زنانه و مردانه تقسیم میشوند. به غیر از این دسته بندی مام ها در چند نوع صابونی، رول‌های ضد تعریق و استیک‌های ضد تعریق وجود دارند که هر کدام ساختار و متفاوتی دارند.

مام های صابونی جامد هستند و معمولا نسبت به انواع دیگر محبوبیت بیشتری دارند و کمتر از بقیه حساسیت ایجاد میکنند. البته مام‌ها به طور کلی بجز موارد نادر حساسیت زا نیستند اما این احتمال در مام های صابونی تقریبا صفر است.

استیک های ضد تعریق نیز جامد هستند و با ایجاد یک لایه از مواد ضد تعریق از عرق کردن جلوگیری میکنند و بوی بسیار مطبوعی دارند. رول های ضد تعریق ساختار مایع دارند و مانند انواع دیگر ماما های ضد تعریق عمل میکنند.

نحوه استفاده از مام ضد تعریق

استفاده از مام ضد عرق کار بسیار ساده‌ای است و همه استفاده از آن را میدانند. بهترین روش استفاده از مام ضد تعریق این است که پس از حمام بدن خود را کاملا خشک کنید و پس از چند دقیقه مام را در زیر بغل یا محل مورد نظر استفاده کنید. از مام به صورت افراطی استفاده نکنید و تنها با یک لایه از مام های ضد تعریق می توانید تا 48 ساعت از عرق کردن و بوی نامطبوع آن در امان باشید.

حواستان باشد که مام های ضد تعریق را بر روی پوستی که زخم یا خراش برداشته استفاده نکنید. دقت کنید که اگر قسمتی از بدنتان را شیو کرده‌اید و پس از آن می خواهید از مام استفاده کنید، در آن قسمت هیچگونه زخم یا بریدگی نباشد زیرا ممکن دچار سوزش و التهاب شوید.

ترکیبات مام ضد تعریق

ضد تعریق‌ها، اغلب با مواد فعالی مانند: آلومینیوم زیرکونیوم، کلرید آلومینیوم و کلرو هیدرات آلومینیوم فرموله می‌شوند. این ترکیبات با کاهش تعداد باکتری‌ های مولد بو در زیر بغل، بوی بد تعریق را به حداقل می‌رسانند. نمک های موجود در ترکیبات ضد تعریق قسمت بالایی غدد عرق را محدود کرده و از عرق کردن جلوگیری میکنند.

برخی افراد از استفاده از آلومینیوم در ضد تعریق ها انتقاد کرده اند زیرا ممکن است از طریق غدد زیر بغل جذب بدن شود و منجر به اثرات منفی سلامتی مانند بیماری سرطان شود. اما طی تحقیقاتی توسط انجمن شیمی و پزشکان آمریکا، این ارتباط بین ضد تعریق ها و بیماری سرطان درست نیست.

فواید و ضررهای استفاده از مام ضد تعریق

عرق کردن نه تنها باعث ایجاد بوی نامطبوع در بدن میشود بلکه با ایجاد لک بر روی لباس مخصوصا در ناحیه زیر بغل، ظاهری ناخوشایند برای ما ایجاد میکند و باعث پایین آمدن اعتماد به نفس میشود.

یکی از مهمترین فواید مام ضد تعریق کنترل عرق کردن است که باعث میشود تا چند ساعت عرق نکنیم. این امر از ایجاد بوی بد در بدن ممانعت میکند و دیگر نیازی نیست نگران بوی نامطبوع در بدن باشیم.

هنگامی که عرق می کنیم لکه های سفید رنگی مانند شوره بر روی لباس ایجاد می شود که ظاهری ناخوشایند دارد. خیس بودن لباس در اثر تعریق زیاد آراستگی و استایل را به هم میزند. استفاده از ماما های ضد تعریق کاملا از ایجاد این لکه بر روی لباس جلوگیری میکند و اجازه نمیدهد که لباس خیس شود.

گاهی اوقات از مضرات دئودورانت و مام های ضد تعریق می شنویم که ممکن است باعث نگرانی شود. مام های ضد تعریق برای سلامتی بدن بی خطر هستند اما به دلیل وجود ترکیبات آلومینیوم و زیرکونیوم باعث ایجاد حساسیت یا خارش شوند که البته اگر از مام اصل و از بندهای معتبر استفاده کنید این موضوع بسیار کم اتفاق می‌افتد.

یکی دیگر از نگرانی در مورد مام های ضد تعریق ایجاد توده در ناحیه زیر بغل است که تاکنون پزشکان ارتباطی با این توده ها و مام های ضد تعریق پیدا نکرده‌اند.

ایجاد آسم در طی استفاده طولانی مدت از مام های ضد تعریق نیز از مضرات مام است که باز هم دلیل اصلی مام ضد عرق نمی باشد. یعنی اگر شما سابقه آسم یا مشکلات تنفسی دارید بهتر استفاده از مام را به حداقل برسانید یا از مام هایی با رایحه کم و ملایم استفاده کنید. اما در نهایت بدانید که مام‌های ضد عرق به خودی خود در ایجاد آسم و بیماری های تنفسی نقشی ندارند.

سوالات متداول

بهترین مارک مام ضد تعریق ایرانی و خارجی کدام است؟

بهترین مام ضد تعریق از برندهای شون، داو، نیوا، سینره، نئودرم و .. است. این مارک ها تاکنون در میان خریداران بسیار مورد رضایت بوده‌اند.

آیا مام ضد تعریق باعث ایجاد حساسیت های پوستی میشود؟

خیر، مام های ضد تعریق بدون دلیل باعث ایجاد حساسیت یا التهابات پوستی نمی شوند اما اگر پس از استفاده احساس خارش یا حساسیت داشتید بهتر است استفاده از آن را متوقف کنید و به پزشک مراجعه کنید.

مام ضد تعریق مردانه و زنانه چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

مام ضد تعریق به طور کلی به دو دسته زنانه و مردانه تقسیم میشود. این دو نوع هیچگونه تفاوتی با هم ندارند و تنها تفاوت آنها با یکدیگر در رایحه‌ی استفاده شده در ترکیبات آنها است. رول های ضد تعریق زنانه معمولا رایحه ملایم تری نسبت به مدل مردانه دارند.

جمع‌بندی

مام های ضد تعریق در جلوگیری از عرق کردن و بوی نامطبوع در بدن بسیار موثر هستند. مهم نیست که شما از چه نوع مامی (صابونی، مایع یا اسپری) استفاده میکنید. هر کدام از این ضد تعریق کاملا از عرق کردن جلوگیری میکنند.

در مقاله امروز ما محبوب ترین و بهترین مام ضد تعریق موجود در بازار را به شما عزیزان معرفی کردیم. در نهایت برای اینکه دچار حساسیت های پوستی نشود حواستان باشد که از ضد تعریق های اصل استفاده کنید و از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

11 نظر

    1. سنا نویسنده پاسخ

      سلام دوست عزیز، هر دو مورد محصولات خوبی دارن و بستگی به سلیقه خودنون داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *