جمعه 31 فروردین 1403

9 مارک از بهترین تونر پاک کننده صورت برای انواع پوست چرب، خشک و حساس

برای داشتن پوستی صاف و روشن، باید به صورت روزانه و روتین آلودگی ها و چربی اضافی پوست را از بین ببریم. در میان شوینده های صورت، تونر پاک کننده صورت این روزها به یکی از محبوب ترین محصولات پاک کننده صورت تبدیل شده است. به همین دلیل بیشتر برند های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی اقدام به تولید تونر پاک کننده صورت کرده اند. این موضوع باعث شده تا از خودتان بپرسید که بهترین تونر پاک کننده صورت کدام است؟

در مطلب امروز میلانالیست به معرفی بهترین مارک تونر پاک کننده صورت ایرانی و خارجی موجود در بازار می پردازیم. برای آشنایی بیشتر با ترکیبات و ویژگی های تونر پاک کننده صورت برای انواع پوست، پیشنهاد می کنیم مطلب امروز را تا پایان دنبال کنید.

معرفی و بررسی بهترین تونر پاک کننده صورت ایرانی و خارجی

مدل اکتی

مشخصات محصول:

  • مناسب برای پوست چرب و مختلط
  • حاوی عصاره روغن درخت چای و ویتامین C
  • فاقد پارابن، مواد صابونی و حساسیت زا
  • جمع کننده منافذ باز پوست
  • تنظیم ترشح چربی پوست، مکمل درمان آکنه

ترکیبات تونر صورت ویتالیر برای پوست های چرب و مستعد به آکنه طراحی شده است. این محصول با از بین بردن چربی و سبوم اضافه پوست، منافذ باز پوست های چرب را پر کرده و از ایجاد آکنه و جوش جلوگیری می کند. این تونر حاوی روغن درخت چای می باشد که عملکرد آنتی باکتریال دارد و و از برق افتادن پوست چرب جلوگیری میکند.

مدل آبرسان

تونر پاک کننده صورت لافارر

مشخصات محصول:

  • مناسب برای پوست معمولی، چرب و مختلط
  • شاداب کننده، پاک کننده، تسکین دهنده و آبرسان
  • حاوی ویتامین C و E

تونر پاک کننده صورت لافارر به دلیل داشتن عصاره های طبیعی و مغذی برای پوست، ضمن پاک کردن کامل پوست از آلودگی ها باعث آبرسانی و شادابی پوست نیز می شود. عصاره درخت چای، عصاره گل نرگس، عصاره بید سفید، عصاره هاماملیس، پروتئین جو دوسر، پروتئین بادام شیرین، سدیم هیالورونات از ترکیبات این محصول هستند.

مدل HYALURONIC ACID

تونر پاک کننده آرایش ایمجز

مشخصات محصول:

  • مناسب برای انواع پوست
  • مرطوب کننده و آبرسان پر قدرت
  • حاوی هیالورونیک اسید
  • کاهش سرعت پیر شدن پوست
  • احیا کننده و رفع خشکی پوست

تونر پاک کننده آرایش ایمجز با کنترل چربی و رطوبت پوست از به وجود آمدن تاثیرات جانبی سایر محصولات بر روی پوست مثل جوش و یا خشکی جلوگیری می‌کند. همچین این تونر عملکردی مانند کرم آبرسان دارد و باعث طراوت پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک می شود. ترکیبات این محصول باعث روشن تر شدن رنگ پوست می شود.

مدل Aloe Vera

تونر پاک کننده صورت اشااونی

مشخصات محصول:

  • مناسب برای پوست چرب و حساس
  • پاک کننده و آبرسان
  • حاوی عصاره Aloe Vera

اگر دارای جوش های سر سیاه و سر سفید هستید تونر پاک کننده صورت اشااونی مدل Aloe Vera گزینه مناسبی برای شما میباشد. این تونر بیش از همه برای افرادی که پوست چرب و براق دارند مناسب است.

مدل گلاب

تونر پاک کننده صورت دیپ سنس

مشخصات محصول:

  • مناسب برای انواع پوست
  • حاوی ترکیبات ضد التهاب برای پوست های حساس
  • حاوی گلاب و سدیم هیالورونات

عصاره گلاب یکی از ترکیباتی است که در تسکین و رفع التهابات پوستی بسیار موثر است. تونر پاک کننده صورت دیپ سنس مدل گلاب به دلیل داشتن عصاره گل محمدی ضمن پاکسازی عمیق پوست و تسکین التهابات سبب ایجاد حس آرامش نیز می شود. این محصول بر روی انواع پوست علی الخصوص پوست های حساس و خشک، عملکرد بسیار خوبی دارد.

تونر پاک کننده صورت سینره

مشخصات محصول:

  • مناسب برای انواع پوست
  • شاداب کننده، پاک کننده، آبرسان
  • کوچک کننده منافذ باز پوست
  •  آرامش دهنده و التیام بخش
  • حاوی عصاره

تونر پاک کننده صورت سینره به دلیل داشتن عصاره گیاهان و اسانسهای مختلف، در عین حال که پوست را کاملا تمیز و شفاف می نماید، منافذ باز پوست را تنگ کرده و از ورود آلودگی ها و ذرات معلق به لایه های زیرین پوست جلوگیری نماید. همچنین باعث بهبود متابولیسم سلولهای پوست گردیده و باعث شادابی و جوانی پوست می گردد.

مقداری از محصول را روی پنبه قرار داده و به تمام نقاط صورت و گردن بمالید. توجه داشته باشید لوسیون پاک کننده پوست صورت سینره را پس از مصرف نباید از روی پوست پاک نمود.

لوسیون پاک کننده صورت آردن

مشخصات محصول:

  • مناسب برای انواع پوست
  • پاک کننده چربی اضافی پوست
  • ضد آلودگی و پاک کننده
  • تامین رطوبت مورد نیاز پوست

لوسیون پاک کننده صورت آردن مدل Purifying ضمن پاکسازی عمیق منافذ پوست از آلودگی ها، به دلیل داشتن گلیسیرین، لطافت و نرمی پوست را حفظ می کند. یکی دیگر از مزایای تونر پاک کننده صورت آردن، از بین بردن لکه های صورت است. تونر به از بین بردن قرمزی، خشکی و التهاب پوست کمک می کند و با رطوبت رسانی به سطح پوست، از ایجاد علائم آکنه جلوگیری خواهد کرد.

مدل Akne Cleanser

تونر پاک کننده صورت الارو

مشخصات محصول:

  • مناسب برای پوست های چرب و مختلط
  • شاداب کننده، پاک کننده
  • جلوگیری از چرب شدن سریع پوست
  • تنظیم کننده ترشح سبوم پوست
  • حاوی ویتامین C
  • فاقد الکل و پارابن

تونر پاک کننده صورت الارو حاوی سالیسیک اسید، زینک گلوکونات، عصاره دانه‌های گیاه کاسیا،گریپ فروت، گیاه جینکو بیلوبا است و به لایه برداری پوست کمک کرده و رطوبت مورد نیاز آن را تامین و حفظ می‌کند.

تونر الارو سبز رنگ ضد التهاب، التیام‌بخش و آنتی‌باکتریال است. این تونر با تنظیم ترشح چربی پوست از چرب شدن سریع آن و ایجاد آکنه جلوگیری می‌نماید و در کاهش و تسکین قرمزی و التهاب پوست تاثیرگذار است. همچنین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های قوی، باعث شادابی و لطافت پوست می شود.

مدل ویتامین C

تونر پاک کننده صورت بئوتا

مشخصات محصول:

  • مناسب برای انواع پوست
  • آبرسانی و هیدراته کردن فوق العاده
  • روشن کننده قوی
  • ضد لک قوی پوست و ضد جوش
  • کنترل و تنظیم چربی پوست

ویتامین C یکی از مفیدترین ترکیبات برای شادابی و جوانسازی برای پوست است. تونر ویتامین C بیو توآ با آبرسانی فراوان برای پوست باعث تنظیم PH و چربی پوست میشود و کمک می کند تا پوستی شاداب و عاری از جوش و لک را داشته باشید. همچنین این محصول با هیدراته کردن پوست باعث رطوبت رسانی به لایه های زیرین و عمیق پوست می شود.

تونر ویتامین C روشن کننده و ضد لک بیو توآ با کاهش ملانین پوست باعث کاهش لک های پوستی شده و باعث روشن شدن پوست پس از مدت زمان کوتاهی خواهد شد. با استفاده مداوم از این تونر، سطح کلاژن سازی پوستتان نیز افزایش میابد. این محصول یکی از پرطرفدارترین و بهترین تونر پاک کننده صورت موجود در بازار است.

بهترین تونر پاک کننده صورت

بهترین تونر پاک کننده صورت

تونر پاک کننده صورت چیست؟

تونر ها در واقع به عنوان مکمل پاک کننده صورت از مواد آرایشی و آلودگی های محیطی استفاده می شوند. تونرها با نفوذ عمیق به لایه های زیرین، پوست را از هر گونه آلودگی به جا مانده پاک می کنند.

بعد از شستشو و تمیز کردن پوست، برای تنظیم pH میتوانید از تونر استفاده کنید.  این مرطوب کننده‌های مایع، در واقع سطح پوست را تقویت کرده و به شادابی، طراوت، نرمی و آبرسانی آن کمک می‌کنند. تونر ها هم به عنوان یک پاک کننده و هم یک آبرسان قوی عمل می کنند.

نحوه استفاده از تونر

تونر نمی‌تواند جایگزین شوینده‌های صورت باشد، بلکه باید به عنوان مرحله جداگانه از آن استفاده کنید.

  1. ابتدا صورت خود را با استفاده از ژل شستشوی صورت یا هر شوینده دیگر به طور کامل بشویید پس از آن پوستتان را با یک حوله خشک کنید.
  2. سپس برای استفاده از تونر صورت، یک پد پاک‌کننده آرایش یا پنبه گلوله شده را بردارید و چندین قطره از تونر را روی پد یا پنبه بریزید و پد را روی پوست صورت و حتی گردن بمالید. به آرامی تونر را بر روی پوست خود پخش کنید.
  3. بعد از استفاده از تونر به مدت ۱ دقیقه صبر کنید تا تونر کاملا خشک شود. با توجه به اینکه تقریبا تمام تونر ها تولید شده با زمینه آب (Water Based) هستند ، خیلی سریع جذب پوست می شوند. تونر را می‌توانید دو بار در روز و بعد از تمیز کردن صورت استفاده کنید.
  4. اگر با استفاده از تونر پوست صورت خشک شد و یا به خارش افتاد، دفعات استفاده را کم کنید. یا پس از استفاده از تونر می توانید جهت رفع خشکی پوستتان از یک کرم آبرسان استفاده کنید. مرطوب کننده یا آبرسان را بلافاصله بعد از تونر استفاده کنید. زمانی که هنوز تونر روی پوست شما خشک نشده است. این زمان بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده است.

فواید استفاده از تونر پاک کننده صورت

تونر ها علاوه بر پاکسازی پوست، به شادابی و طراوت پوست نیز کمک می کنند. مهمترین تاثیرات تونرها بر روی پوست عبارتند از:

تنظیم pH پوست

تونرها به متعادل کردن میزان PH پوست کمک می کند و تاثیراتی که مواد آرایشی بر روی PH پوست دارند را خنثی می کنند. بسیاری از شوینده‌های صورت و پاک‌کننده‌ها، دارای خاصیت قلیایی هستند و با استفاده مکرر پوست را از حالت اسیدی طبیعی‌اش، خارج می‌کنند. استفاده از یک تونر مناسب می‌تواند به تسریع بازیابی این تعادل کمک کند.

تمیز و بسته شدن منافذ پوست

آلودگی ها و مواد آرایشی که بر روی پوست باقی می مانند، وارد منافذ پوست پوست می شوند. این موضوع به مرور زمان باعث ایجاد آکنه و جوش می شود. همچنین پوست را چرب می کند و ترشح سبوم را تشدید می کند. تونر به این منافذ وارد شده و تمام آلودگی‌ها را خارج کند.

شفاف شدن پوست صورت

آلودگی های ایجاد شده بر روی پوست به مرور زمان باعث تیرگی پوست می شود. تونر صورت به علت اینکه ذرات ریز آلوده کننده را از درون منافذ پاک می‌کند، باعث شفاف شدن پوست می‌شود. زمانی که از تونر بر روی پوست صورت استفاده می‌کنید، چربی‌های ترشح شده از منافذ باز پوست هم از بین می‌رود و منافذ جمع‌تر می‌شوند.

ایجاد لایه‌ی محافظتی روی پوست

تونرها می توانند یک لایه محافظتی بر روی پوست ایجاد کنند و تاثیرات آلودگی و ذرات محیط بر روی پوست را به حداقل برساند.

آبرسانی و شادابی پوست

یکی از مهمترین فواید تونرها احیا کردن و حفظ طراوت پوست است. آبرسانی به پوست موجب شادابی و جوان ماندن پوست می شود. در واقع تونرها جدایی از پاکسازی پوست، عملکردی مانند آبرسان دارند. این موضوع برای پوست های خشک و جساس بسیار مهم است.

تونر متناسب با پوستتان را انتخاب کنید

توجه داشته باشید که تونری با فرمولاسیون مناسب و متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید، در این صورت به مرور زمان و با استفاده روزانه و منظم، شاهد نتایج خوبی در پوست تان ایجاد می‌شود. اگر پوست چرب و مختلط دارید بهتر است از تونرهای مخصوص لایه‌برداری استفاده کنید.

افرادی که دارای پوست حساس هستند معمولا دچار التهابات پوستی و خارش می شوند. این افراد بهتر است از تونر هایی استفاده کنند که ترکیبات سبک تری دارند.

سوالات متداول در خصوص بهترین تونر پاک کننده صورت

چه زمانی از تونر استفاده کنیم؟

بهترین زمان برای استفاده از تونرها پس از پاکسازی و شستشوی کامل صورت است. همچنین قبل از خواب نیز زمان خوبی برای استفاده از تونر است.

ترکیبات مضر تونر پاک کننده صورت چیست؟

تونرها معمولا فاقد ترکیبات مضر هستند. اما گاهی اوقات در ترکیبات آنها از الکل و مواد افزودنی یا معطر استفاده می شود. اگر پوست خشک و حساسی دارید از خرید تونر هایی که دارای الکل، پارابن و مواد عطری هستند خودداری کیند.

آیا پس از استفاده از تونر، صورت را باید شستشو داد؟

اگر از تونری استفاده می کنید که ترکیبات آن بر پایه آب و هیدراته کردن پوست است، نیازی به شستشوی صورت پس از استفاده از تونر ندارید. اما اگر از تونری استفاده می کنید که حاوی الکل و مواد افزودنی است، بهتر است پوستتان را بشویید.

بهترین تونر پاک کننده صورت حاوی چه ترکیباتی است؟

تونرها معمولا با توجه به جنس پوست چرب، معمولی یا خشک؛ ترکیبات متفاوتی دارند. به طور کلی ترکیبات مفید تونر ها شامل آنتی اکسیدان‌ها، ترکیبات ضد التهاب، ترکیبات احیاکننده‌ی پوست، اسیدهای هیالورونیک، سرامید، گلیسیرین، پانتنول سی وایپ (sea whip: نوعی ضد التهاب بسیار قوی)، ویلو هرب (willow herb) است.

جمع بندی

تونرها انواع مختلفی دارند ما همه آنها بر پایه پاکسازی صورت از هرگونه آلودگی و چربی اضافی پوست طراحی شده اند. با استفاده از بهترین تونر پاک کننده صورت، آسیب های ناشی از ماندگاری طولانی مواد آرایشی بر پوست و همچنین آسیب های ناشی از آلودگی های محیطی بر پوست صورت را به کمترین میزان ممکن برسانید. فراموش نکنید که استفاده از تونر را در برنامه روزانه مراقبت از پوستتان قرار دهید و پس از مدت کوتاهی شاهد تاثیرات مفید آن بر روی پوستتان باشید.

1 نظر

  1. vida پاسخ

    پوستم منافذ باز زیادی داره، بهتترین تونر از نظر خریداران کدوم مدله لطفا راهنمایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *